Diskuse o rybaření ve světě

Všechny příspěvky

V diskusi je celkem 2025 různých příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

neregistrovaný uživatel 13.11.2023 14:24

Loppa-Nusvag 24.8.-4.9.2023
Rybársky kemp Loppa Nusvag sme už trochu poznali, nakoľko sme ho navštívili už v roku 2019, čo len znásobovalo naše očakávania a vidinu lovu trofejný rýb. Po našom príchode a ubytovaní v perfektnom domčeku Loppa Havfiske sme si prebrali naše lode a vyrazili na lov. Tak ako sa to občas stáva, severné more nás rýchlo schladilo a uviedlo do reality, že s tými "trofejkami" to nebude také jednoduché.
Na druhý deň sme sa pri miestnom obchodíku, ktorý sa nachádza priamo v prístavisku zoznámili s miestnymi rybármi, ktorí nám povedali, že more je príliš zohriate (voda mala 12°C) a ryby sú ďaleko od pobrežia.
Tomu sme sa snažili prispôsobiť a vždy keď nám to počasie dovolilo, sme sa plavili po pevninskom šelfe až k malej Loppe.
Posledné roky pozorujeme, že loviť v letných mesiacoch veľké tresky obyčajné je čoraz ťažšie. Podarilo sa len pár kusov max. 15 kg.
Tresky tmavé sme lovili za šelfom pred ostrovom Silda v hĺbke 150 m v hojnom počte v dĺžke do 1 metra. Taktiež sme ulovili asi 30 ks morských ostriežov 40-50 cm.
V love halibuta sme totálne prepadli a mimo pár kusov max. 60-70 cm sme nič nechytili. Samozrejme sme ich pustili v duchu hesla "len rybu, ktorú pustíš môžeš uloviť znovu".
Loppa Nusvag je krásne miesto, ktoré stojí za to navštíviť. Výborné ubytovanie aj lode a vždy ústretový majiteľ.
Viliam H.

neregistrovaný uživatel 31.10.2023 12:35

Vikalia u Sandnessjoen 9.-18.9.2023
V podstatě pouze treska tmavá 60 - 100cm, nebyl problén nalovit povolené množství. Okrajově makrela, treska obecná, jednoskvrnná, mník.
David V.

neregistrovaný uživatel 31.10.2023 12:06

Buroysund 23.-30.9.2023
Buroysund je velmi dobrá lokalita, na halibuty opravdu jedna z nejlepších, treska obecná taky super, treska tmavá jen malé kusy. Ale museli jsme ven na vnější stranu k oceánu, rázem byly velké ryby.
Počasí tak napůl, první 3 dny za ostrovy, 2 dny to „šlo“ a 1 den klidná hladina.
Bydlení naprosto v pohodě, zázemí taky (měli jsme vlastní místnost s mrazákem, místem na sušení obleků, kterou jsme si zamykali), lodě super. Komunikace naprosto v pohodě a benzín až k „nosu“ za cenu jako na benzince. Takže naprostá spokojenost!
Zbyněk M.

Halibut z Buroysundu
neregistrovaný uživatel 31.10.2023 11:53

Lokta 5.-15.10.2023
Na Loktě bylo jako vždy perfektně, ten náš říjnový termín je pro nás nerybáře naprosto perfektní, protože tam kromě nás nikdo jiný není a i vetšina ryb "odjede" na moře. A taky večer je brzy tma a tak si v klidu sedneme k televizi a pustíme si nějaký pěkný film při otevřené lahvince vína.
Dost foukalo a tak já jsem s klukama na moře nejezdil /bojím se/ a chytal jsem pod mostkem na příjezdové cestě a vždy jenom při přílivu a nachytal jsem toho vždy víc než kluci ve třech na moři /předposlední den za hodinu 12 tresek obecných v průměru 60 cm/. Domácí jsou jako vždy v naprosté pohodě, jednou jsme byli na večeři u nich, jednou oni u nás, jednou vzal svoji velkou loď a den jsme byli s ním na moři.
Petr A.

neregistrovaný uživatel 24.10.2023 18:44

Norsko-Amber 28.8.-5.9.2023
Kemp Amber je čistý, majitel je akurátní, ale to nám vyhovuje. Vše fungovalo přesně, jak jsme měli objednáno - od letadel a transferů až po lodě, chaty, filetárnu...
Halibuti se povedli, ale malé ryby do metru. Předpokládám, že je to také tím, že lovíme na relativně malé nástrahy.
S Mílou jsme měli krásný den ve vnitřním fjordu: z kempu doprava směr Tromso, přes mělčiny nad podmořským tunelem a vjede se do velkého fjordu, Tromso je po pravé ruce. Naproti je písečná mělčina, kde lovily tresky tmavé, do toho rackové, krásná rybařina. Ryby do metru, na mělčině, na malé nástrahy a s jemnou vláčecí sestavou.
Míla měl pod lodí tresku tmavou okolo 80 cm a přijel nám jí sezobnout halibut kolem 150 cm, ale párkrát jí zkusil uchopit a poté odjel.
Za mne parádní rybařina, poslední dny jsme většinu ryb pouštěli a brali si jen rybu k večeři. Kluci na vedlejší lodi ze začátku trochu hledali, ale nakonec vždy ryby našli a nachytali.
Myslel jsem, že éra masařiny už pominula, ale ve filetárně jsme se přesvědčili, že ne: kolegové z NDR lovili extrémně velké množství ryb a evidentně filetovali na kšeft - limit, nelimit.
Richard R.

letni treska z Amber
na jidlo jsme nachytali ryb dost
rybář 20.10.2023 08:51

Aldersund 21-30 září 2023
Náš pobyt v Aldersundu byl i letos absolutně skvělý. Neuvědomuji si, že bychom něco postrádali a nebo chtěli upozornit na nějaké nedostatky.
Možná jen to, že jsme s majitelem areálu diskutovali, proč letos na jaře nedal na web slevu na pobyty od 15.září a on nám řekl, že tuto slevu (10 dní za cenu 7) dává vždy každý rok. Pobyt v Aldersung brygge koncem září jsme si, podle něj, mohli zarezervovat za zvýhodněných podmínek klidně už rok předem a nemuseli jsme čekat do léta.
Nicméně rádi bychom se do Aldersundu vrátili, lokalita se nám velmi líbí a rybolov v tamních vodách nás velmi baví. Nedá se říci, že bychom něco opravdu zajímavého chytili, na to je asi konec září už pozdě, ale i tak jsme si to užili.
Počasí bylo většinu dní poměrně větrno ale kromě jednoho dne jsme byli na vodě každý den, na déšť jsme byli připraveni a byly dny, kdy bylo i polojasno.
Jednu noc se dokonce vyjasnilo a ukázala se nám znovu polární záře.
Milan Š.

Aldersund koncem zari, kdyz se roztrhaly mraky
Aldersun - polarni zare v zari
vecer na lodi
pobrezi u Aldersund
neregistrovaný uživatel 12.10.2023 10:25

Basunda 16.-23.9.2023
Domek dobře vybaven vším potřebným. Vše čisté a jako nové. Moc pěkný a tichý revír. Většina ulovených štik nad 80 cm. Nicméně nad 100 cm se nepodařila ani jedna. Pstruhové jezero moc pěkné, domek na grilování parádní. Akorát žádnej pstruh se nepovedl, za to ale krásnej okoun 42 cm. Dovolenou jsme si celá parta užili maximálně.
Dohromady jsme zdolali asi 50 štik, průměr od 75cm do 85cm. 3 lepší štiky: 91, 93 a 95 cm. Pár okounů do 20 cm, největší 42 cm na pstruhovém jezírku. Zatím největší štiku ve skupině máme 108cm z revíru Helesjo.
Peter S.

Naše parta
Štika 95 cm
Štika cca 85 cm
neregistrovaný uživatel 10.10.2023 15:07

Lenangen 14.-21.9.2023
Ubytování perfektní. Dovolená se nám líbila. Moje žena byla vůbec poprvé na rybách a poprvé v Norsku. Chytla si hned první den 80ku Kellera a pak v týdnu tresku skoro metr, takže měla radost a těch malých tresek a mníkovců nepočítám.
Celkem jsme ulovili asi 30 tresek obecných lepší velikosti (největší treska 102cm), 20 mníkovců ale malých tak do 2kg, jeden 80cm keler. Počasí: první dva dny krásné sluníčko, další den vítr, ale dalo se chytat, 4 den celodenní déšť, přesto chytali jsme vesele dál. Poslední dny do odjezdu foukalo tak, že se nedalo vyjet, tak jsme šli na hřiby, nebo jsme chytali v přístavu.
Druhý den se mi podařilo vytáhnout Halibuta ze 100 metrů na pilkr. 40 minut boj. Jednou se mi zpod lodě otočil a zamířil dolů (vymotal 130m) ale otočil jsme ho a vytáhl nahoru, pak už šel do lodě na gafu.
Jiří H.

halibut 152 cm, 45 kg
treska 102 cm
keler 80 cm
minimnikovec
neregistrovaný uživatel 10.10.2023 11:05

Somnesvika 22.-29.9.2023
V tomto termínu druhovost rozmanitá, avšak s nastupujícím podzimem již větších kusů ubylo. Dle informaci pana domácího přispěla k tomu změna počasí, přesto rybolov byl vydařený. Prý to týden před námi bylo rybářsky lepší, ale i tak jsme dobře zachytali, pořád ještě šli polaci na přívlač (většinou 50-70 cm), samozřejmě nějaké tresky, keleři, makrely, povedlo se i pár okouníků a poněkud netradičně jsme zachytali štítníky.
Podařil se i hezký halibut cca 150 cm. Zběžně změřen, nevážen a nakonec puštěn.
A jeden menší, ten šel do kuchyně.
Vít S.

neregistrovaný uživatel 10.10.2023 10:59

Helesjo 23.-30.9.2023
Štik uloveno přes 100ks na loď, těch větších (95-101cm) uloveno 8ks celkem.
Největší okoun měl 45cm, okounů uloveno nepočítané.
Nejvíce času jsme strávili na čtvrtém jezeře, bylo jednak nejhezčí a svým profilem i nejzajímavější. První jezero bylo také dobré, 3 velké štiky jsou z něho, zde jsme každý den začínali a skoro vždy i končili. Na 2 a 3 to bylo slabší, ale i tak se tam nějaká 70 píchla.
Gulášek od Gullika byl luxusní a sauna na břehu... prostě sen!