Revíry - destinaceAsieMaledivyMaledivyReportážeZávěr února na Maledivách

Maledivy - Maledivy - Reportáže

Závěr února na Maledivách 26.2.2015

chnapal - red snapper 72 cm, 4,8 kgMaledivy 18.-26. února 2015

Tento týden nebylo chytání nikterak snadné, zvláště ve dnech, kdy byl silnější vítr, se nám moc nedařilo a většina ryb padala. Ale naštěstí jsme měli i světlejší chvíle, podařilo se několik kranasů přes metr, pár hezkých chňapalů-snapperů a řádka wahoo. Jen naše setkání s plachetníky a žraloky nedopadala dobře a co jsme nevypnuli, to jsme utrhli. Do příště se musíme zlepšit! A tady je přesný přehled našich úlovků a průběh výpravy:

Tříčlenná skupina, kterou jsme po příletu do Male na lodi střídali, rybařila na Maledivách 9.-17. února. Za týden rybaření ulovili naši kolegové na trolling dva plachetníky (a asi pět plachetníků nezdolali – vypnuli se během zdolávání nebo utrhli návazec), 8x wahoo okolo metru, kanice, bonita včetně dvou velkých asi čtyřkilových. Byly i záběry od dorad a tuňáků dogtooth, ale nepodařilo se je proměnit.
Na popping ulovili:
- 1x 19-kilového tuňáka žlutoploutvého a jiní 4 větší tuňáci přetrhli udici krátce po záseku
- 24x kranasa obrovského o hmotnosti od 3 do 35 kg
- celou řadu kranasů modroploutvých – bluefin
Při večerním rybaření ze zakotvené lodě ulovili množství chňapalů-snapperů, kaniců a barakud. Měli i celou řadu záběrů od žraloků a rejnoků, ale zdolat se podařilo jen několik z nich.

Středa
18.2.2015
poppy velke a jeste vetsiPo příletu do Male bylo celý den zataženo-oblačno, teplota mezi 26-29°C. Pofukoval jen mírný větřík a moře uvnitř atolu bylo jako rybník. Nejprve jsme bez jediného záběru trolovali při přejezdu atolem a pak jsme chytali na povrchovou přívlač-popping. Nádherně čistá voda a hladina jako zrcadlo nám rybaření nijak neusnadňovaly. Vyjeli jsme vláčet i mimo atol, kde jsme doufali najít místa s alespoň trochu vlnami nebo větrem zčeřenou hladinou, ale marně. Vánek sice příjemně osvěžoval, ale vlny na hladině neudělal, takže většina z nás byla po půldenním rybaření zcela bez záběru. Milan, Zdeněk a Jarda měli každý po jednom záběru, ale žádnou z ryb se nepodařilo zaseknout.
Večer jsme zkoušeli chytat na kousky masa ze zakotvené lodě, ale svou přítomností nás oblažovalo hejno delfínů, takže z rybaření nebylo nic.

Čtvrtek
19.2.2015
kranas obrovsky - GT 8 kgCelý den bezvětří nebo jen velmi mírný vánek, jasno, slunečno. Přes noc bylo příjemných 25°C a odpoledne okolo 15.00 se oteplilo až na 30°C. Moře při přejezdu mezi atoly bylo jak rybník.
Ráno jsme se během cca 4 hodin přesunuli z jednoho atolu do sousedního. Trolovali jsme celou dobu přejezdu, ale neměli jsme ani záběr. Před polednem, když vrcholil příliv, jsme chvíli poppovali okolo jižního cípu atolu, ale zůstali jsme bez pořádného záběru. Na moři ani vlnka a zastavil se i proud. Raději jsme se před obědem šli u korálového útesu zchladit šnorchlováním. Viděli jsme běžné druhy korálových ryb – bodloky, klipky, chrochtaly, pár pyskounů, jednoho napoleona, karanasy modroploutvé i GT a dva velké rejnoky.
Po obědě jsme jeli k severu po východním okraji atolu. Nejprve hodinka bezútěšného trollingu a pak jsme se otočili k jihu a popovali zpět na místo, kde jsme obědvali. Popping byl velmi úspěšný, co se aktivity ryb týče, ale většina ryb nám spadla. Několikrát jsme měli na prutu i velké kranasy, ale nakonec zdolal většího – metrového kranase (17 kg) jen Jirka. My ostatní jsme se museli spokojit s kranasy 3-6 kg. kranas obrovsky 109 cm - 17 kgChytali jsme na poppy Yo-Zuri, Dumpbell, Maniak a bodovaly i poppy, které Jarda sám vysoustružil, osadil a za použití laku na nehty i nabarvil a následně vyzkoušel na rybníku. Poppy létají a chodí opravdu skvěle a rybám se líbí.
Během poppingu nám okolo lodě proplula i skupinka pelamid-wahoo, několikrát jsme viděli velké mořské želvy a na obzoru se co chvíli objevovaly skupinky plachetníků a delfínů.
Krátce po šesté večer, když zapadalo slunce (a zároveň zapadal i měsíc) jsme zakotvili v úžině. Byl zrovna nejnižší stav vody, ale přesto jsme hned po nahození nástrah měli několik záběrů na nastražené kousky masa a rybí hlavy. Jardovi dvakrát něco ukouslo nastraženou hlavu i s lankem. Lodník Ibrahim si pak od nás půjčil prut a chytal na jig kilové kranasy „big-eye“. Za hodinu jich měl půl tuctu. K tomu pak ještě přidal půlmetrovou oliheň ulovenou na olihní wobbler.
vecere na palubeUsnul jsem okolo desáté večer a ze sna mne probudilo kvílení Jirkova navijáku. Brzda ječela a ječela... Čekal jsem, kdy už zatáhne brzdu a zasekne. Pak bylo najednou ticho a já zase usnul. Až ráno jsem se dozvěděl, že ta kvílící brzda už byla utažená. Žralok, nebo co to Jirkovi vzalo nastraženou hlavu z kranase jel a jel, nedbaje na fakt, že se Jirkovi začala vyprazdňovat cívka navijáku. Nakonec Jirka dotáhl brzdu ještě o kousek víc, mořská obluda se znovu rozjela a šňůra, která nevydržela tah, praskla.

Milan – 1x kranas obrovský GT 3 kg, jedna velká ryba utržená po té, co vytočila asi 50 m šnůry a 5 ryb spadlo.
Jirka – 2x kranas obrovský GT 3 kg a 17 kg na popp Dumpbell
Jarda – 1x kranas obrovský GT 3 kg na popp Sebile
Jarda junior – 1x kranas obrovský GT 3 kg na vlastnoručně vyrobený popp
Zdeněk – 1x kranas obrovský GT 5 kg na popp (fialový Maniak 160 g) a 7 ryb spadlo, resp. nebylo pořádně zaseknuto.

koralove utesy a ostrovy

Pátek
20.2.2015
kranas modroploutvy - bluefinCelý den jasno, slunečno a foukal čerstvý východní vítr, který nás při poppingu na vnější hraně atolu houpal právě tak, že jsme se ještě udrželi na palubě. Stále je velmi příjemná teplota mezi 26-30°C a na místní poměry suchý vzduch, takže se ani nepotíme (když zrovna nepopujeme).
Ráno jsme zahájili trollingem a až do oběda jsme střídali trolling s poppingem, Hned při první trollovací seanci jsme měli záběr na wobbler a pak parádní útok plachetníka na povrchovou nástrahu s nastraženým proužkem masa. Vytáhl jsem prut z držáku a přizdvihl nástrahu, aby skákala po hladině a rybu pořádně rajcovala. Dravec ještě dvakrát zaútočil a pak se odmlčel. Dal jsem nástrahu znovu do držáku a po pár vteřinách přišel další záběr a tentokrát se ryba zasekla a za 10 minut byla v lodi – pěkně macatá pelamida - wahoo délky 138 cm. Uběhla asi půlhodina, když další wahoo dotáhl do lodě Jarda junior – 126 cm.
pelamida - wahoo 138 cmPřed obědem jsme šnorchlovali u jednoho z kanálů, kterými proudí voda do atolu. Opět spousty korálových ryb, několik murén a rejnoků. Příliv vrcholil krátce po obědě.
Odpoledne byl vítr ještě čerstvější a udržet se při poppingu na střeše lodě bylo chvílemi ne úplně snadné. Záběrů bylo jen velmi málo a žádná z ulovených ryb nebyla přes 5 kg. Až večer, před šestou, krátce před zakotvením se při poppingu u thily uvnitř atolu povedl kranas 8 kg, který zaútočil naprosto nekompromisně na popp, který sotva dopadl na hladinu. Ryba nesebrala pop z pod hladiny, ale vyskočila nad vodu a doslova přistála s otevřenou tlamou přímo na nástrahu.
vecerni trolling a relaxace na lodni zadiPři odpoledním trollingu jsem si všiml krátkého útoku na můj prut, kde jsem měl nastraženou povrchovou plastovou nástrahu. Vytáhl jsem prut z držáku a zdvihl nástrahu na hladinu. Pak jsem opět tah povolil a bum! Záběr. Zasekl jsem a ryba vyrazila. Podle tahu se mi zdálo, že to bude menší wahoo a lážo plážo jsem rybu vodil. Najednou se mrcha děsnou rychlostí rozjela a než jsem se stačil vzpamatovat, měl jsem skoro prázdnou cívku – 300 m vlasce bylo fuč. Trochu jsem dotáhl brzdu, abych výpad ryby zastavil, než dojde vlasec, ale chyba lávky. Vlasec se najednou kousl, ozvalo se prásknutí a pár set metrů od nás se nad hladinu vyhouplo tělo plachetníka. Lodníci ihned skočili do lodě a snažili se najít na hladině přetržený vlasec, ale marně. Ryba i vlasec byly fuč. Naštěstí byl na nástraze jen jednohák téměř bez protihrotu, takže předpokládám, že se plachetník nástrahy i s utrženým vlascem bez potíží zbavil.
Večer při chytání na kousky ryb u dna bylo jen pár potažení, Milan chytil štítovce-lodivoda a přijely se na nás podívat dvě malé manty a jedna velká.

Milan – 2x tříkilový kranas obrovský – GT, večer na maso lodivoda-štítovce
Jirka – 1x chrochtal cca 1,5 kg
Jarda – 0
Jarda junior – na trolling pelamida-wahoo 126 cm
Zdeněk – 2x kranas obrovský GT 5 a 8 kg na popp, 1x kranas modroploutvý-bluefin na popp a 1x wahoo 138 cm na trolling

pelamida - wahoo 138 cm ulovena na povrchovou nastrahu

Sobota
21.2.2015
zralok utesovy belocipyTak pro změnu dnes zase bylo jasno a slunečno. Kupodivu stále nemáme pocit, že by bylo nějaké velké teplo – vzduch je ochlazován čerstvým východním větrem. Odpoledne vystoupila teplota těsně nad 30°C, ale díky větru jsme to ani moc nevnímali – v pohodě šlo chytat v košili a člověk se vůbec nepotil.
Už před východem slunce začal foukat čerstvý vítr a když jsme vyjeli na východní okraj atolu, byly nepříjemné vlny, ve kterých šlo trollovat, ale vše v lodi létalo ze strany na stranu. V jedné chvíli zasekl Jirka rybu a Zdeňkovi a Jardovi zaútočili na povrchové nástrahy plachetníci. Zatímco Jirka zdolával rybu, o které jsme si mysleli, že je to plachetník, loď zpomalila. Přesto se nám dařilo udržet pozornost plachetníků, kteří se opakovaně vraceli na naše povrchové nástrahy, se kterými jsme si hráli na hladině asi 20 metrů za lodí. Bohužel ani jeden z nich nástrahu nevzal, jen si s ní hráli – okukovali ji, najížděli na ni a bouchali do ní svými meči. Jak se později ukázalo, ryba na Jirkově udici bylo wahoo. Trolovali jsme celkem asi 2 hodiny, ale kromě toho hromadného útoku wahoo a plachetníků jsme na trolling neměli jiný záběr. Protože se začaly dělat více než třímetrové vlny, stáhli jsme se raději dovnitř atolu, kde jsme chytali na popping okolo thil v centrální části atolu. Do oběda jsme měli jen pár záběrů od kranasů a chytli jsme malého kranase a chňapala. Před obědem jsme šnorchlovali na jedné z thil. Po obědě jsme si tentokrát dopřáli půl hodiny šlofíka, protože z poppingu v silném větru jsme byli pořádně urvaný.
barakuda 129 cm ulovena na poppOdpoledne vítr nijak nepolevil a popping ve vlnách byla pořádná dřina. Záběry byly téměř výlučně ve chvílích, kdy jsem se do poppu pořádně opíral a vrcholně se soustředil. Když jsem to tím poppem jen tak šolíchal, ryby sice vyjížděly, ale nástrahu nedobíraly. Barakuda zaútočila na popp krásně ve výskoku.
Večer kotvíme v jižním kanálu – spojnici mezi vnitřkem atolu a oceánem. Loď máme zakotvenou na hloubce asi 50 m a hned po západu slunce jdou na jig kranasi big-eye jeden za druhým. Po chvíli přichází i první záběry žraloků na nastražené kousky masa a hlavy ryb, později začínají brát i banánové rybičky – drobní žlutí chňapali. Několikrát nám na palubu lodě vyskočily dvaceticentimetrové olihně, na které v prostoru ozářeném lodními reflektory útočilo něco hladového a pořádně zubatého.

Milan – 1x chňapal – red snapper 70 cm (5 kg) na popp místní provenience a večer na těžko na masíčko malého žraloka útesového-bělocípého délky 90 cm.
Jirka – na trolling 1x pelamida-wahoo 115 cm a večer po 15 minutách urputného zdoláváni vypnul žraloka, který mu zabral na vnitřnosti z barakudy.
Jarda – 0, jen dva záběry na popp
Jarda junior – 1x kranas obrovský GT cca 3 kg na popp
Zdeněk – vše na popping: 1x barakuda 128 cm, 3x kranas obrovský – GT 5, 6, a 15 kg (108 cm), 1x chňapal-red snapper 60 cm (3 kg)+dalších asi 7 ryb spadlo (velký kranas uloven na popp Fraser, chňapal a další kranas na stikbait nambas 160 g a ostatní ryby na popp Strikepro). Večer na jig několik kilových kranasů big-eye

Maledivy - koralovy ostrov

jehlice - garrfishNeděle
22.2.2015
Pro změnu celý den jasno, slunečno a čerstvý východní vítr.
Trochu jsme si dnes přispali a vyjeli jsme až před osmou. Ranní trolling vyšel zcela na prázdno, ani záběr. U kapitánovy vesnice jsme na popp ulovili dva pětikilové kranasy. Pak jsme poppovali podél západního pobřeží atolu, ale měli jsme jen plané záběry a dva kranasy jsme utrhli.
Před obědem jsme si hezky zašnorchlovali u ostrůvku v centrální části západního pobřeží. Kromě běžných korálových rybek jsme viděli i murénu, kranasy a asi patnáctikilového kanice. Milan muškařil z ostrůvku a ulovil celkem 10 různých druhů korálových ryb.
Po krátkém poledním klidu jsme vyrazili na popping do vnitřní části atolu, kde však vlivem čerstvého větru byly celkem nepříjemné krátké vlny. Poppovat v nich nebylo vůbec snadné a ustát v nich výkyvy kymácející se lodi bylo ještě těžší. Záběry jsme měli na stickbait i na poppy, ale celkově bylo záběrů velmi málo.
V půl sedmé, krátce po západu slunce, jsme dorazili do kapitánovy vesnice. Krátce jsme navštívili kapitánův dům, předali drobné dárky jeho rodině, vypili přeslazený čaj, ochutnali zákusky z tuňáka, zeleniny a vajec a pak se vrátili zpět na palubu lodě.

Milan – 1x kranas obrovský GT na popp 8 kg a pět nezaseklých útoků
Jirka – 1x kranas obrovský GT 3 kg a jeden kranas utržený.
Jarda - 0
Jarda junior – 1x podseklý chňapálek
Zdeněk – 1x kranas obrovský-GT 5 kg, 2x kranas modroploutvý-bluefin 3 a 4 kg, 1x jehlice – vše na stickbait 150 g a popp strike pro 16 g.

Pondělí
23.2.2015
Tak dnes jsme po pěti dnech pobytu konečně zažili déšť, či spíše deštíček, který trval asi 5 minut. Jinak kromě asi hodinu trvající oblačnosti bylo pořád jasno, slunečno a foukal příjemný vítr od severovýchodu. Na moři byly z větru předchozích dnů stále ještě třímetrové vlny, ale dalo se poppovat i na návětrné straně atolu.
Z vesnického přístaviště jsme vyjeli ráno po šesté a nejprve jsme dvě hodiny trollovali. Na povrchovou nástrahu s nastraženým proužkem masa zaútočil plachetník, ale bohužel nezůstal viset a pár vteřin po záběru se uvolnil. Dotrolovali jsme asi do středu východního okraje atolu a pak jsme začali poppovat.
kranas obrovsky-GT 91 cm, 10 kgKonečně byli kranasi aktivní a brali tak jak mají – když nedostal nástrahu na první pokus, vrátil se k ní a zaútočil znovu. Záběry jsme měli z mělké vody v břehové části korálového útesu i z hrany, kde korálový útes padal do hloubky. Dohromady jsme ulovili 10 kranasů od 3 do 12 kg a nejméně třikrát tolik ryb nám spadlo nebo jsme utrhli. Záběry byly nejvíce od cca 10.00 do 12.00, tedy po dobu, kdy se zdvihala hladina vody od minima směrem k přílivu, který vrcholil v 15.30 hodin.
Polední šnorchlování u jižního cípu atolu bylo velmi zajímavé, kromě běžných korálových ryb jsme viděli i dvacetikilového napoleona, 1,5-metrového žraloka útesového černocípého a metrovou želvu. Milan zatím muškařil z ostrůvku a ulovil několik půlkilových bluefinů a jehlici.
Odpoledne trochu zesílil vítr, ale stále se dalo dobře rybařit. Z oceánu se před větrem a vlnami přijelo do atolu schovat tucet lodí, které na otevřeném moři loví tuňáky.
Ačkoli jsme po obědě vyrazili rybařit za vrcholného přílivu, záběrů a výjezdů bylo ani ne desetina v porovnání s dopolednem a do lodě jsme nedostali ani jednu rybu. Na trolling byl jen jeden útok wahoo na povrchovou nástrahu, který končil překousnutým návazcem.
Večerní rybaření by bylo výborné, ale nikdo jsme už neměli sílu se mu intenzivně věnovat. Na masíčko nastražené u dna byly záběry prakticky nepřetržitě (drobné korálové rybky), na nasvícený jig jsme chytali kranasy „big-eye“ a na velký kus masa nastražený na balónku asi 10 metrů nade dnem měl Jirka krásnou jízdu zakončenou přetrženým vlascem a Milanovi nastraženou udici asi ukousla barakuda nebo žralok, protože aniž brzda navijáku jedinkrát cvrkla, po dvou hodinách rybaření vytáhl jen překousnutou šňůru.

Milan – 1x kranas obrovský GT 8 kg, 1x utržený kranas o korál a jeden vypnutý ve finální fázi zdolávání (vše na poppy Yozuri)
Jirka – 0, jen jeden kranas utržený, jeden spadl a večer utržený žralok
Jarda – 0
Jarda junior – 2x kranas obrovský GT 5 a 8 kg na popp strikepro 160 g
Zdeněk – 5x kranas obrovský GT od 6 do 12 kg (95 cm), 2x kranas modroploutvý-bluefin 4 kg na stickbaity tropic 150 g a malý bigfoot

pelamida - wahoo 124 cm ulovena na trollingÚterý
24.2.2015
Celý den jasno a slunečno teplota od 26 do 31°C. Ráno jen mírný vítr, který odpoledne klesl skoro na nulu. Konečně se úplně uklidnil oceán na návětrné východní straně atolu a dá se v pohodě chytat na popping na celé oceánské straně atolu.
Ráno jsme mezi 7.30-10.30 chytali na trolling a každou půlhodinu jsme měli záběr nebo více záběrů na několik prutů najednou. Na palubě lodi zakončila svou existenci čtyři wahoo z nichž některá se zabalená do úhledných balíčků podívají do Evropy. Všechna ulovená wahoo byla na wobbler. Byly i dva záběry od plachetníka, ale bohužel si s nástrahou spíše hráli, než že by na ni opravdu útočili.
Na poppy jsme pak chytali ve střední části východního pobřeží u ostrovů (chňapal, kanic a kranasi) a před obědem jsme si krásně zašnorchlovali u ostrůvku, resp. u písčiny. Zatímco jsme mezi 12.30-14.00 šnorchlovali, tak Milan s Jardou chytali na mušku a podařilo se jim najít hejno asi padesáti až sto bonefish (hloubka 50-80 cm, na dně rozbité korály, nedaleko písčina a hrana korálového útesu, bylo cca 2-3 hodiny před vrcholem přílivu – příliv vrcholil v 16.15).
Odpoledne jsme asi dvě hodiny trolovali, ale na trolling jsme neměli ani záběr. Při poppingu asi kilometr severně od majáku jsme měli doslova rybu za rybou (já měl na 7 náhozů 3 kranasy 6-12 kg).
Parádní rybaření, ale po hodině už jsme neměli sílu nahazovat ani zdolávat další ryby...
Při večerním chytání na maso měl Milan po dvaceti minutách záběr na nastraženou hlavu z wahoo. Než stačil zaseknout, byla udice-šňůra překousnutá, přestože na stokilovou šňůru navázal 3 metry silného monofilu a 1,5 m dlouhé ocelové lanko. Zřejmě najelo hejno kladivounů a zatímco jeden uháněl s hlavou, jinému se do zubů přimotala Milanova šňůra. Tak si Milan chytil namísto žraloka na kousek masíčka alespoň banánovou rybku a pak na jig ještě kranase černého. Jinými slovy měl Milan dnes rybu ulovenou na pět rybolovných způsobů - trolling, popping, na mušku, na maso na položenou i na jig – poctivý „grand slam“.
Ve 22.45 uběhlo 50 minut od chvíle, kdy Jirka zasekl žraloka. A ve 22.45 nevydrželo ocelové lanko o tloušťce 2 mm - ta bestie mu to prostě přebrousila zubama. Chvíli před tím přetrhl žralok udici i Jardovi. Takže dnes žraloci : rybáři 3:0.
kranas ostrovni 1,5 kg uloveny na jig
Milan – 3x pelamida-wahoo 112-120 cm na trolling – vše na fialový wobbler a 1x kranas obrovský-GT 5 kg na popp. V poledne na mušku jehlici 80 cm a albulu liščí-bonefish 60 cm, která šla krásně na backing (oranžové mušky-imitace krevet, plovoucí šňůra). Při večerním nastražení hlavy z wahoo na žraloka měl asi po dvaceti minutách záběr, ale než stačil zaseknout, byla udice překousnutá (včetně 1,5 m lanka a 3 m monofilu). Na jig 1x kranas ostrovní-„černý“ 45 cm-1,5 kg.
Jirka – 3x upadlý kranas při poppingu a večer utržený žralok po 50 minutách zdolávání
Jarda – 1x pelamida – wahoo 124 cm na trolling – wobbler
Jarda junior – na popping: chňapal-red snapper 72 cm-4,8 kg, 2x kranas obrovský-GT 2 kg a 12 kg na poppy Strikepro a v poledne na mušku jehlici cca 60 cm.
Zdeněk – 1x kanic uťatý 60 cm-3 kg a 4x kranas obrovský-GT 5-12 kg vše na stickbait tropic 150 g

zlak nachovy - koryfena - dorado 115 cmStředa
25.2.2015
Ráno bylo zataženo, při trollingu jsme projeli tropickým lijákem, který doprovázel silný vítr. Celý ten nečas trval asi 30 minut, pak se vyjasnilo a bylo zase standardních 30°C. Pofukoval mírný větřík a na vodě bylo moc příjemně.
V 5.45 ráno jsme zvedli kotvu a vyrazili směr Male Atoll. Během ranního a dopoledního trollingu jsme neměli ani záběr a ani jsme neviděli žádná lovící hejna. Před obědem jsme zkoušeli i jigging, ale kromě jednoho promarněného záběru a Milanova podseknutého bodloka délky 15 cm nic.
Před obědem jsme šnorchlovali u písčiny – krásně čistá voda, spousty pestrých korálů a korálových ryb, půlmetrové langusty a metrová želva.
Odpoledne, když se začal zvedat příliv, jsme poppovali okolo thil uvnitř atolu. Měli jsme několik výjezdů od bluefinů a tři nebo čtyři útoky velkých kranasů, ale ulovit se podařilo jen jednoho desetikilového kranase.
V 18.30 (krátce po západu slunce) kotvíme u písčiny nedaleko hrany atolu u hotelového resortu. Je asi hodina po vrcholném přílivu a pravý čas nastražit kousky ryb na žraloka.
Jirka – 1x koryféna-zlak nachový-dorado 115 cm na trolling (na 20 cm gumovou rybu od Williamsona s chobotnicí)
Zdeněk – 1x kranas obrovský-GT 91 cm (10 kg) na stickbait

Ve čtvrtek 26.2. jsme si ráno mezi 7.00-10.00 zapopovali okolo thil ve vnitřní části atolu, ale kromě jednoho desetikilového kranase (91 cm), pár útoků velkých kranasů a několika výjezdů hejn 20-30 bluefinů jsme vyšli na prázdno. V poledne jsme již byli v Male a po nákupu čerstvých tuňáků (1 kg stojí aktuálně 45 rupií, resp. 3 USD) a suvenýrů se většina z nás odebrala na letiště a dál směrem k domovu.
lod na lov tunaku
chnapal - red snapper 72 cm, 4,8 kg
kranas 25 kg
kanic utaty 3 kg, 60 cm
vecerni privlac z lode - popping
delfini u lode
pelamida - wahoo 118 cm
pelamida - wahoo 138 cm
kranas obrovsky - GT 8 kg
kranas obrovsky-GT 93 cm, 12 kg
koralovy ostrov
olihen ulovena pri vecernim chytani