DiskuseNorsko

Diskuse - Norsko

Příspěvky ze země Norsko

U této země je 870 příspěvků. Příspěvky jsou seřazeny podle data vložení.

Borek 12.04.2024 04:29

Indický oceán
Na závěr sezóny v Indickém oceánu se nám docela daří. Máme zdoláno spoustu krásných ryb včetně 135 cm tuňáka jednobarvého (dogtooth), trofejního chňapala velkého (101 cm), spousty velkých bonit, jednoho tuňáka žlutoploutvého, cejnovek, chňapalů, amberjacků (kranas dumerillův), žraloků... prostě druhová pestrost Indického oceánu je neuvěřitelná stejně jako bojovnost většiny šupinatých obyvatel. Vše chytáme na slowjigging na jiggy do 200g, což je asi nejméně namáhavá disciplína, která se tu dá provozovat. Přesto se každý den vracíme zničení, že sotva večer zvládneme vypít pár ginů s tonikem...

Chnapal velky 101 cm
Tunak jednobarvy-dogtooth 135 cm
Amberjack po utoku zraloka
Amberjack-kranas dumerillluv
neregistrovaný uživatel 08.04.2024 14:13

Lofoty-Molnarodden 26.3.-2.4.2024

Předně děkuji za aktuální informaci o rybách před naším příjezdem.
Z 6 chytacích dní jsme vyjeli pouze na 4 dny, vždy na cca 8 hodin. Jeden den foukalo 13 m/s, takže jsme jeli na výlet po ostrově, který jsme stejně plánovali a předčil naše očekávání o kráse přírody, Nusfjord, reine, A, sušárny atd...
Poslední den se dalo vyjet až od kolem poledne, což jsme s ohledem na nadcházející odjezd na trajekt do Moskenes vyhodnotili jako hektické (balení, zmrazení ryb..).
Od 2.dne jsme volili radši brzké výjezdy hned po svítání (6-7h), kolem poledne bylo spíše mrtvo. Foukalo ještě rozumně 6-7 m/s, později 9-10 m/s. Jezdili jsme hlavně na rozhraní sundu a Vestfjordu (figura 100m) a před ní směrem k sádkám (jak doporučil kolega Zajíček). Dál na moři jsme byli 2x, ale téměř neúspěšně.
Nejvíc braly tresky obecné 80-100 cm, pár kusů bylo větších, nejdelší 107 cm.
Bylo i pár kelerů cca 50-60 cm. Jednoskvrnka ani mníkovec žádný.
Na 2-3 hodinky jsme se zajeli na radu p.Pedersena schovat do zálivu nad most (na moři foukalo 12-13 m/s). Celý jsme ho prochytali, zkoušeli jsme halibuty, ale bez výsledku. Až na zpáteční cestě, po projetí soustavy tyčí, 100 m před mostem kolega chytil malého mořského ďase, cca 30 cm. Ale i takový malý zmetek udělal svým vzhledem radost...
Takže celý zájezd považujeme za úspěšný, každý ze 4 dní jsme nachytali 10-20 kusů velkých tresek.
Ale Lofoty autem nejsou jen o rybách. I cesta je cíl... Dlouhé přejezdy autem byly někdy únavné, ale ta krása Lofot vše vynahradila!!!!
Ještě jednou díky za spolupráci
Jarda K.

jarní úlovek tresek
Borek 25.03.2024 21:26

Molnarodden 25.3.2024
Poslední den, poslední výjezd. Krásné počasí, slunce střídaly sněhové přeháňky, vítr mírný, jeden stupeň pod nulou.
Vyjeli jsme na stejná místa v ústí fjordu jako v minulých dnech, ale chytání bylo úplně jiné. Nejenže jsme ryby na echolotu viděli, ale konečně braly jak se sluší. Hned při prvním driftu jsem zdolal skrei 110 cm, Tonda za pár minut kontroval skrei 105 cm. Při dalších driftech jsme kolikrát zdolávali všichni tři naráz... tak to má být!
Za cca tři hodiny se do lodi podívala hezká řádka skrei kolem 90 cm, dva slušní keleři a pár jednoskvrnek. Opravdu povedený závěr výpravy značně vylepšující celkovou bilanci.
Hezké to bylo!

Skrei 110 cm
Skrei cca 90 cm
Skrei 105 cm
neregistrovaný uživatel 25.03.2024 08:55

Molnarodden 23. a 24.3.2024
V sobotu bylo víceméně celý den slušné počasí, s krátkou pauzou na oběd jsme byli na vodě celý den. Ryby jsme na echolotu viděli, ale ulovit je není jednoduché. Nežerou a naše nástrahy je moc nezajímají. Chytili jsme pár jednoskvrnek, pár kelerů do 70 cm a dvě skrei. V noci byla krásná polární záře.
V neděli jsme se vzbudili do sněhové vánice. Do rána napadlo cca 10 cm sněhu. Počasí se umoudřilo až po obědě a před třetí hodinou jsme vyrazili na vodu. Byly stále sněhové přeháňky a vítr do cca 6 m/s. Echolot ukazoval ryby skoro všude a občas se i nějaká nechala přemluvit. Chytali jsme skoro do tmy v ústí fjordu a domu se vrátili značně promrzlí.

Polarni zare
Jednoskvrnka 64 cm
Borek 22.03.2024 21:03

Molnarodden 21. a 22.3.2024
Ve čtvrtek ráno foukalo přiměřeně a my mohli zkusit místa dále od břehu ve Vestfjordu. Nic moc jsme tam ale neulovili. Pak se zase docela rozfoukalo, zpět jsme museli jet krokem. Do večera jsme chytali v ústí "našeho" fjordu. Přes to, že jsme na echolotu viděli dost ryb, úlovky nic moc. Chytili jsme dvě skrei, jednoskvrnku, mníkovce a dva cca 70 cm kelery. Ale bylo docela hezky, chvíli dokonce svítilo slunce. Viděli jsme epesní duhu.
Dnes, v pátek, od rána prší nebo sněží a fouká tak, že se nedalo vyjet, takže sedíme doma a vedeme plodné debaty.

Borek 20.03.2024 22:06

Molnarodden 19. a 20.3.2024
Cesta byla dlouhá, ale proběhla naprosto hladce. V úterý 19.3. jsme dorazili ještě za tmy do domku Molnarodden. Po pár hodinách odpočinku a příprav, jsme vyrazili vyzkoušet, zda tu nejsme zbytečně. Vyjeli jsme jen do ústí fjordu, pár km od domku. Během chvíle jsme zdolali 5 skrei (nej 93 cm) a pak záběry ustaly. Chytl se už jen jeden mník a dva keleři cca 60 cm. Posádka druhé lodi ulovila několik mníkovců, tresek jednoskvrnných a jednoho mníka. Skrei neulovili. Počasí bylo dobré, teplota nad nulou a vítr mírný až žádný.
Dnes od rána foukalo 8-10 m/s, pršelo... moc se nám do lodí nechtělo. V poledne se počasí trochu umoudřilo, ale v ústí fjordu se stejně moc chytat nedalo. Dali jsme dva drifty, ulovili jednu skrei, a jeli jsme se schovat do jednoho fjordu obklopeného vysokými horami. Tam skoro nefoukalo, ale chytali jsme jen malé obecňačky. Druhá loď, která do ústí fjordu dorazila později, již za mírnějšího větru, vydržela až do cca 17:00. Přivezli 3 skrei (největší 99 cm), kelera 75 cm, dva mníky a několik obecňaček z místní populace.

CK PEPA 13.03.2024 11:46
CK PEPA

Norsko - tah skrei vrcholí
Během natáčení filmu o lovu skrei na severu Norska si náš norský partner nemohl přát lepší počasí. Po většinu dnů bezvětří nebo jen mírný vítr a přes poledne dokonce hřejivé paprsky předjarního slunce.
Od kraje Finnmark až po Lofoty je letos nejsilnější tah skrei za posledních 4-5 let. Již od začátku března byla hejna tresek natažena nejen při oceánském pobřeží ostrova Soroya, ale i uvnitř Soroysundu. V okolí Akkarfjordu na severovýchodním výběžku ostrova loví místní rybáři i první turisté jen 5-10 minut jízdy lodí od kotviště Soroya Rorbu.
Na Lofotech a Vesterálech, kde probíhala větší část natáčení 5-12 března, jsou hejna skrei severně od Svolvaer i na jižním pobřeží Lofot, tedy ve vnitřním Vestfjordu, kde se podařilo ulovit i několik tresek hmotnosti přes 20 kg.
Odvážlivcům, kteří se chystají na lov jarních tresek držíme palce, aby příznivé podmínky vydržely.

březnová treska obecná - skrei o hmotnosti 20 kg
[email protected] 19.11.2023 20:34

Zdravím Vás, chtěl bych se Vás zeptat, jestli by bylo možné se přidat k nějaké výpravě v roce 2024 do Norska. Jsme 2 zkušení rybáři a rozpadla se nám parta, tak by jsme se rádi k někomu přidali. V případě zájmu mi můžete napsat na telefon 778735783. S pozdravem Vašek

neregistrovaný uživatel 13.11.2023 14:24

Loppa-Nusvag 24.8.-4.9.2023
Rybársky kemp Loppa Nusvag sme už trochu poznali, nakoľko sme ho navštívili už v roku 2019, čo len znásobovalo naše očakávania a vidinu lovu trofejný rýb. Po našom príchode a ubytovaní v perfektnom domčeku Loppa Havfiske sme si prebrali naše lode a vyrazili na lov. Tak ako sa to občas stáva, severné more nás rýchlo schladilo a uviedlo do reality, že s tými "trofejkami" to nebude také jednoduché.
Na druhý deň sme sa pri miestnom obchodíku, ktorý sa nachádza priamo v prístavisku zoznámili s miestnymi rybármi, ktorí nám povedali, že more je príliš zohriate (voda mala 12°C) a ryby sú ďaleko od pobrežia.
Tomu sme sa snažili prispôsobiť a vždy keď nám to počasie dovolilo, sme sa plavili po pevninskom šelfe až k malej Loppe.
Posledné roky pozorujeme, že loviť v letných mesiacoch veľké tresky obyčajné je čoraz ťažšie. Podarilo sa len pár kusov max. 15 kg.
Tresky tmavé sme lovili za šelfom pred ostrovom Silda v hĺbke 150 m v hojnom počte v dĺžke do 1 metra. Taktiež sme ulovili asi 30 ks morských ostriežov 40-50 cm.
V love halibuta sme totálne prepadli a mimo pár kusov max. 60-70 cm sme nič nechytili. Samozrejme sme ich pustili v duchu hesla "len rybu, ktorú pustíš môžeš uloviť znovu".
Loppa Nusvag je krásne miesto, ktoré stojí za to navštíviť. Výborné ubytovanie aj lode a vždy ústretový majiteľ.
Viliam H.

neregistrovaný uživatel 31.10.2023 12:35

Vikalia u Sandnessjoen 9.-18.9.2023
V podstatě pouze treska tmavá 60 - 100cm, nebyl problén nalovit povolené množství. Okrajově makrela, treska obecná, jednoskvrnná, mník.